Onze collega Jessica Verdel werkt al 5 jaar bij ons. Een mooie mijlpaal om bij stil te staan. We stelden haar een aantal vragen….
Wie ben je en wat doe je binnen de Guidon Groep?
Mijn naam is Jessica Verdel-van Eenennaam en ik ben werkzaam als fiscaal manager bij de Guidon Groep. Ik geef leiding aan het fiscale team en hou me hoofdzakelijk bezig met fiscale advisering. Daarnaast ben ik lid van het management team en vanuit die rol zijn wij verantwoordelijk voor de day-to-day business van Actan adviseurs en accountants, onderdeel van de Guidon Groep.
Wat is je ochtendroutine voordat je achter je bureau schuift?
Om 6.45 uur gaat mijn wekker en neem ik de tijd om de dag rustig op te starten met een fijn ontbijt en een flinke beker thee. Een uurtje later stap ik in de auto om naar Hoofddorp te rijden.
Wist je altijd al dat je dit werk wilde gaan doen?
Nee zeker niet. Al jong wist ik dat ik graag moeder wilde worden dus studeren had niet mijn hoogste prioriteit. Na wat omzwervingen vond ik een baan op een accountantskantoor als secretaresse. Daar kwam ik in een cultuur van een leven lang leren en dat heb ik volledig overgenomen. Ik groeide door naar een rol van office manager en was lid van het management team. Pas toen mijn jongste twee jaar was, heb ik het roer omgegooid en ben ik de opleiding tot fiscalist gaan volgen. Met succes want zelfs de master fiscaal recht aan de universiteit in Groningen (waarom zou je de makkelijkste weg kiezen) ging me prima af.
Wat doet in jouw ogen een goede gids?
Een goede gids wijst cliënten de weg door het oerwoud van fiscale en civiele wetgeving. Voorziet hen van advies dat passend is bij hun persoonlijke en zakelijke situatie en leidt hen door de soms ondoorgrondelijke trajecten heen. Een goede gids kan complexe vraagstukken vertalen in een begrijpelijke oplossing en realiseert zich heel goed dat dit voor de gemiddelde belastingplichtige ingewikkelde materie is en blijft.
Waar haal jij voldoening uit in je werk en wat is de impact hiervan op anderen?
Ik vind het fantastisch om samen met ons team te bedenken hoe we onze cliënten van advies kunnen voorzien om hun onderneming te kunnen laten floreren. Geen cliënt is hetzelfde, daarbij wijzigt de belastingwetgeving continue, dus voor mij is geen dag hetzelfde. Het liefst ga ik met de cliënt in gesprek om de wensen en achterliggende ideeën te bespreken en ga ik vervolgens met mijn team aan de slag om een advies uit te werken. Door met elkaar te sparren kunnen we zo breed mogelijk mee denken met de cliënt. Zodra we tot het beste advies zijn gekomen bespreek ik dat met de cliënt en gaan we meestal over tot implementatie van het advies. Ik vind het fijn om tijdens dat proces de regie te hebben en mijn cliënten te ontzorgen en tegelijkertijd mijn team te stimuleren om het beste resultaat voor de cliënt te bereiken. Als cliënt geeft het rust als je er op kunt vertrouwen dat de gids kennis van zaken heeft en de weg weet in de financiële wereld.
Wat maakt het werken binnen de Guidon Groep aantrekkelijk?
Het werken binnen Guidon Groep is dynamisch omdat we veel verschillende type cliënten hebben, waarmee we een persoonlijke en langdurige relatie aangaan. Ik fungeer geregeld als klankbord van mijn cliënten en krijg de ruimte om breed met hen mee te kijken. Ons advies is maatwerk en dat maakt mijn werk uitdagend. Je krijgt hier al snel vertrouwen en door samen aan opdrachten te werken proberen we ieders kwaliteiten optimaal te benutten. We vinden het belangrijk dat iedereen zich kan ontwikkelen. Zo heeft iedere collega -naast zijn direct leidinggevende- een eigen coach en hebben we de Guidon Academy opgezet waarbij de focus ligt op de ontwikkeling van soft skills. Een leven lang leren… ik hou er van!