Wij stellen aan je voor: Daniël Klerk

Een nieuwe rubriek die wij zullen plaatsen is onze “Wij stellen aan u voor…”. Hierin vertellen wij graag iets meer over de mensen achter de Guidon Groep. Deze gidsen zijn voor of achter de schermen dagelijks bezig om de ondernemers te helpen bij hun ondernemersreis. We trappen deze rubriek af met manager accountantsafdeling, Daniël Klerk.

Wie ben je en wat doe je binnen de Guidon Groep?

Ik ben Daniël Klerk en ik ben Registeraccountant. Dat is de officiële titel, maar ik zie mijzelf meer als een rendementsadviseur!

 

Wat is je ochtendroutine voordat je achter je bureau schuift?

Ik schuif liever niet achter me bureau en begin de dag liever door direct even te bellen met een klant of afstemming te hebben met een collega over een opdracht. Voordat ik aan de slag ga heb ik eigenlijk 2 varianten, die beide beginnen met de wekker die gaat om 6.10. Bij de eerste variant sta ik op 7.00 in de sportschool voor een actieve start, in de tweede variant druk ik wat vaker op snooze.

 

Wist je altijd al dat je dit werk wilde gaan doen?

Nee, het alternatief was straaljager piloot. Achteraf een goede keuze, want op hoogtes ben ik vaak wat onwennig.

 

Wat doet in jouw ogen een goede gids?

Het belangrijkste aan de gids is zijn kennis, deze kennis moet je willen overbrengen: risico’s en kansen. Je moet dus op elke moment op de hoogte zijn en het liefst op de feiten en omstandigheden vooruit lopen, zo kan je de juiste route adviseren. Essentieel daarbij is ook weten wat je niet weet, of waar je onvoldoende kennis van hebt. Dan moet je snel schakelen om te zorgen dat je de specialist die het wel weet betrekt.

 

Waar haal jij voldoening uit in je werk en wat is de impact hiervan op anderen?

Voor mij is het essentieel om meerwaarde toe te voegen en ondernemers en ondernemingen verder helpen. Vaak is dat een opdracht die vanuit de klant wordt voorgelegd, waar wij uitvoering aan kunnen geven of een oplossing voor mogen bieden. Maar ik krijg pas echt voldoening als we dat voor kunnen zijn en ons advies eerder is, dan de vraag!

 

Wat maakt het werken binnen de Guidon Groep aantrekkelijk?

Onze klanten en wij als team willen hetzelfde: verder ontwikkelen, verder groeien, elke keer weer streven naar nieuwe oplossingen. Innoveren en zo inspireren. Niet achterover leunen en hetzelfde trucje als gisteren toepassen, maar elke dag willen verbeteren. Daarom weet ik ook dat ik niet alleen nu op mijn plek zit, maar dat ik hier altijd uitdagingen zal houden en mij voortdurend kan blijven ontwikkelen.

Kom werken bij de Guidon Groep

EN… HOE WERKT ‘T BIJ DE GUIDON GROEP?
Als je wilt weten hoe is om bij Guidon Groep te werken, kun je dat natuurlijk het beste vragen aan mensen die nog niet zo lang in dienst zijn. Zij kijken met een frisse blik naar de organisatie en naar hun collega’s. Dit zijn hun verhalen.

Plan direct een belafspraak met één van onze specialisten