In onze rubriek “Wij stellen aan je voor…” vertellen wij graag iets meer over de mensen achter de Guidon Groep. Deze gidsen zijn voor of achter de schermen dagelijks bezig om de ondernemers te helpen bij hun ondernemersreis. Deze week onze Sr. Belastingadviseur Pauline Pipping – van der Storm.
Wie ben je en wat doe je binnen de Guidon Groep?
Hi! Ik ben Pauline Pipping. Sinds maart ben ik werkzaam binnen de Guidon Groep als Senior Belastingadviseur.
Wat is je ochtendroutine voordat je achter je bureau schuift?
Om 6 uur gaat mijn wekker in de vorm van mijn bijna 1 jarige zoontje. Even voeden en dan hoop ik me nog even om te kunnen draaien. 6 Uur is me toch echt iets te vroeg…. De ochtend staat verder in het teken van mijn twee kinderen klaarmaken voor de opvang en mijzelf voor een dag werken. Auto uit de oplader en op naar kantoor Hoofddorp (of Alkmaar).
Wist je altijd al dat je dit werk wilde gaan doen?
Ik kan niet zeggen dat ik als 5-jarig meisje al riep dat ik belastingadviseur wilde worden. Maar al van jongs af aan werd ik door mijn ouders ‘ons kleine juristje’ genoemd – het zat er blijkbaar al wel in.
Wat doet in jouw ogen een goede gids?
Als fervente reiziger maak ik graag gebruik van een gids. Een gids neemt je (figuurlijk) bij de hand, wijst je de weg en ondertussen op dingen die je anders niet had gezien. Met specifieke kennis kan een gids ervoor zorgen dat je het maximale ergens uit haalt. De gidsen op mijn reizen hebben me verrijkt met kennis over de natuur, over een stad, over eten… Als belastingadviseur is het mijn doel hetzelfde te bereiken voor mijn klanten. Hen te gidsen door het landschap van de (fiscale) wetgeving, de weg te wijzen naar het gewenste doel, daarbij de benodigde hobbels ontwijkend en waar mogelijk te wijzen op de mooie kansen die ze onderweg tegenkomen.
Waar haal jij voldoening uit in je werk en wat is de impact hiervan op anderen?
Hoewel ik erg veel voldoening kan halen uit het oplossen van een probleem en het kraken van de vaktechnische noot, haal ik uiteindelijk de meeste energie uit mijn klanten zelf. De gesprekken met hen, het mogen meedenken op zowel persoonlijk als zakelijk vlak. Door het opbouwen van een persoonlijke band met de klant kan ik mijn advisering aanpassen op de stijl en wensen en de klant zo nog beter van dienst zijn.
Wat maakt het werken binnen de Guidon Groep aantrekkelijk?
De mate waarin iedereen binnen deze organisatie het vertrouwen en daarmee verantwoordelijkheid krijgt, maar daarbij ook de juiste begeleiding en aandacht. De persoonlijke aanpak richting klanten en creatieve oplossingen die worden bedacht. De fijne samenwerking en sociale activiteiten met collega’s. De inhoudelijke uitdaging, waardoor ik letterlijk elke dag wel iets nieuws leer. De continue aandacht voor verbetering van de interne organisatie en processen. En last but not least; de leuke klanten.